78 sklepów w 52 miastach, blisko 70 tysięcy produktów i ponad 600 usług, prawie 13 tysięcy pracowników, a także 11 lat działań społecznych i środowiskowych fundacji to 27-letni dorobek Leroy Merlin na polskim rynku. Dokładnie 12 czerwca 1996 roku w Piasecznie pod Warszawą został otwarty pierwszy sklep Leroy Merlin Polska. Ponad ćwierć wieku działalności to dobra okazja do świętowania, podsumowania osiągnięć ale też otwarcia na nowe wyzwania biznesowe.

Leroy Merlin Polska w liczbach

  • Sieć sprzedaży to 78 sklepów stacjonarnych w 52 polskich miastach, w tym 6 gigamarketów, oraz dynamicznie rozwijający się sklep internetowy www.leroymerlin.pl.
  • W ofercie sklepów Leroy Merlin znajduje się 68 tysięcy produktów budowlanych, remontowych i dekoracyjnych, w tym rozwiązania ekologiczne.
  • Szeroki zakres ponad 600 usług niezbędnych podczas urządzania domu, mieszkania lub ogrodu.
  • Sklepy Leroy Merlin Polska odwiedza rocznie ponad 40 milionów klientów indywidualnych i biznesowych.
  • Sieć współpracuje z blisko 900 polskimi producentami.
  • W firmie pracuje prawie 13 000 pracowników zatrudnionych w sklepach, magazynie, hubach i centrali.
  • 11 lat działalności Fundacji Leroy Merlin i realizacja ponad 650 projektów grantowych, dzięki aktywności pracowników-wolontariuszy.

Krzysztof Kordulewski, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska, który pracuje w firmie od początku i otwierał pierwszy polski sklep w Piasecznie pod Warszawą, podkreśla:

– 27 lat Leroy Merlin w Polsce to niezwykły jubileusz, który skłania do refleksji ale też otwiera ciekawe perspektywy rozwoju na kolejne lata. Jestem dumny, że mogę tworzyć tę firmę razem z 13 tys. wyjątkowych i zaangażowanych ludzi – naszych pracowników – dla ludzi – naszych klientów. Pamiętam jak w 1996 roku otwieraliśmy pierwszy sklep w Piasecznie, pamiętam pierwszego klienta, a także wyjątkową atmosferę, moc współdziałania i niezwykły zapał do pracy i rozwoju firmy. Ta pozytywna energia, współpraca i otwartość na poszukiwanie nowych rozwiązań są cały czas w nas – od ponad ćwierć wieku. I budujące jest to, że mimo trudności po drodze, zawsze wychodziliśmy wzmocnieni, bo bez wątpienia naszą siłą są ludzie, ich proaktywna postawa i możliwość wpływu na swój rozwój. Bo chcę podkreślić, że prawie 90% pracowników Leroy Merlin Polska jest akcjonariuszami przedsiębiorstwa i każdy z nich ma poczucie, że pracuje “na swoim”. Akcjonariat pracowniczy to bardzo dobra forma budowania zaangażowania pracowników ale też doskonała forma gromadzenia kapitału na przyszłość.

Leroy Merlin Polska wyznacza trendy na rynku

W ciągu 27 lat na rynku budowlano-dekoracyjnym i handlu detalicznego wiele się zmieniło – m.in. od ewolucji potrzeb i postaw klientów, przez rozwój cyfrowych technologii po automatyzację procesów sprzedażowych i integrację kanałów sprzedaży. To także czas wprowadzenia wielu nowoczesnych narzędzi i innowacyjnych rozwiązań, które dziś ułatwiają zakupy klientom i usprawniają ich obsługę.

Dla Leroy Merlin Polska 27 lat to okres dynamicznego rozwoju biznesowego. Od ponad ćwierć wieku firma wdraża wiele kompleksowych udogodnień i wyznacza trendy dla całej branży DIY (Do it yourself), zarówno w podejściu do biznesu, jak i rozwiązaniach proklienckich. Poniżej wybrane przykłady.

  • W 2009 roku uruchomienie programu lojalnościowego dla klientów indywidualnych, a w 2010 dla prowadzących firmę – obecnie jest zarejestrowanych 3 miliony kont w Klubie DOM i Klubie PRO.
  • W 2011 roku wprowadzenie kas samoobsługowych w sklepach.
  • Od 2015 roku dostęp do usług projektowania kuchni i łazienek w specjalnych strefach inspiracji.
  • Od 2016 roku możliwość wejścia do sklepów z czworonogiem.
  • Od 2017 roku udostępnienie każdemu pracownikowi służbowego smartfonu z dostępem m.in. do aplikacji sprzedażowych i poprawiających współpracę.
  • W 2021 roku oddanie do użytku pierwszych szybkomatów przy 10 sklepach, obecnie jest ich już 77.
  • W 2022 roku wprowadzenie kompleksowego rozwiązania dla wykonawców i klientów, którzy korzystają z tzw. preferencyjnej stawki zakupowej VAT 8%, co jest możliwe w przypadku połączenia zakupu produktu z montażem.
  • W 2023 roku rozszerzenie oferty o meble na wymiar (biurowe, pokojowe, łazienkowe) we współpracy z firmą Meble.pl S.A.

– Niezmiennie od 27 lat wspieramy naszych klientów na każdym etapie prac związanych z budową, remontem czy odświeżaniem domu – od inspiracji, przez doradztwo i projektowanie po specjalistyczne usługi. Ciągle się rozwijamy, dopasowywujemy do zmieniającego się rynku i potrzeb kupujących, stawiamy na kompleksowość, dostępność ale także fachowe doradztwo. To nas wyróżnia na rynku DIY i motywuje do ciągłego dbania o satysfakcję i pozytywne doświadczenia naszych klientów. – podsumowuje Krzysztof Kordulewski dyrektor generalny Leroy Merlin Polska.

Fundacja Leroy Merlin

W 27-letniej historii Leroy Merlin Polska, działalność biznesowa, oferowanie produktów i usług do realizacji potrzeb domu i ogrodu to nie wszystko. Dzięki aktywności pracowników i ich prospołecznemu zaangażowaniu, w 2012 roku powstała Fundacja Leroy Merlin. To najdłużej i najaktywniej działająca fundacja na rynku DIY. Jej misją jest wspieranie społecznych inicjatyw pracowniczych przez realizację grantów.

– Fundacja Leroy Merlin jest oddolną inicjatywą naszych pracowników, którzy od 11 lat są jej aktywnymi wolontariuszami. Przez ponad dekadę ponad 5,3 tysiąca osób zatrudnionych w sklepach i centrali poświęciło swój prywatny czas, aby działać na rzecz najbardziej potrzebujących. Od początku istnienia fundacji nasi wolontariusze wykonali ponad 650 remontów w domach dziecka, szkołach, przedszkolach, szpitalach, świetlicach terapeutycznych i wielu innych miejscach w całej Polsce. A dodatkowo w ramach Funduszu Solidarnościowego, naszego największego projektu pomocowego, podpisaliśmy umowy grantowe na kwotę ponad 25 milionów złotych, dzięki czemu zapewniliśmy już schronienie ok. 1500 osobom z Ukrainy, a po zakończeniu wojny miejsca te służyć będą polskim rodzinom. Wolontariusze Leroy Merlin – dziękuję za wasze otwarte zielone serca i wielkie dobro jakim się dzielicie! – podkreśla Agnieszka Bolek, prezes Fundacji Leroy Merlin

Oprócz działań w ramach fundacji, pracownicy sklepów Leroy Merlin w całej Polsce biorą udział w innych inicjatywach we współpracy ze społecznościami lokalnymi, jak np. zbiórki krwi czy darów dla potrzebujących, akcje dla schroniskowych zwierząt, sadzenie drzew czy sprzątanie terenów zielonych.

Aktywność na rzecz społeczeństwa i ochrony środowiska to część tożsamości i kultury organizacyjnej Leroy Merlin Polska, która bazuje na dzieleniu się. Od kilku lat firma realizuje liczne inicjatywy ekologiczne, poniżej kilka przykładów.

  • Sieć zobowiązała się do posadzenia ponad 250 hektarów lasów w całej Polsce, aby zrekompensować tereny wykorzystane pod budowę sklepów, parkingów i innej infrastruktury firmy.
  • Dodatkowo prowadzone są nasadzenia przy sklepach oraz na parkingach.
  • W ramach projektu „Leroy Merlin przyjacielem pszczół” zostały założone pasieki – obecnie przy 14 sklepach ustawione są 74 ule. Jest to inicjatywa o charakterze nie tylko ekologicznym, ale także edukacyjnym – prowadzone są warsztaty dla dzieci, klientów lub współpracowników.
  • W kilku lokalizacjach zostały posiane łąki kwietne, które wspierają bioróżnorodność wokół sklepów.
  • We wszystkich sklepach, magazynie, hubach i biurach w centrali został wprowadzony kompleksowy plan oszczędzania energii, który ma pomóc zmniejszyć zużycie mediów, np. wyłączanie na noc oświetlenia wokół placówek i na parkingach.
  • Część sklepów korzysta z paneli fotowoltaicznych, które produkują energię ze słońca, co zmniejsza zużycie energii sprzedawanej przez sieciowych dostawców.
  • Firma pracuje nad ograniczeniem emisji CO2 związanej z produkcją i transportem produktów do sklepów, aby były bardziej przyjazne środowisku.