-
Jak współpracujemy?
Współpraca pomiędzy Leroy Merlin a dostawcą opiera się na obustronnej umowie ramowej oraz zdefiniowanych standardach logistycznych i jakościowych. Podstawą dobrej, rozwojowej współpracy jest zarówno cyklicznie odświeżana oferta handlowa jak i wysoki poziom jakości dostaw. We współpracy stosujemy nowoczesne techniki zarządzania asortymentem, a każdy z partnerów handlowych otrzymuje dostęp do Portalu Dostawców, dzięki któremu m.in. na bieżąco weryfikuje statystyki jakościowe realizowanych dostaw, poziom zapasu produktów w sieci, przekazuje dane produktowe i śledzi aktualności z życia Leroy Merlin. W trosce o partnerskie relacje spisaliśmy również Kodeks Odpowiedzialnych Zakupów zawierający najważniejsze zasady, którymi kierujemy się we współpracy z wszystkimi dostawcami. Uruchomiliśmy kanał zgłoszeń dla sygnalistów – formularz zgłoszeniowy.
-
Jakie są Twoje korzyści?
We współpracy stawiamy na długoterminowe relacje – blisko połowa naszych dostawców jest z nami już od ponad 10 lat. Ponadto dzięki QMS (ang. Quality Managment System) – systemowi, za pośrednictwem którego dbamy o jakość sprzedawanych produktów we wszystkich przedsiębiorstwach ADEO, dostawcy mają możliwość nawiązania współpracy z blisko 500 sklepami Leroy Merlin na całym świecie. Ponadto, stosujemy systemowe rozwiązania logistyczne zapewniające obydwu stronom efektywną komunikację, optymalne wypełnienie transportu i utrzymywanie odpowiedniej dostępności towarów na sklepowej półce. Uzgadniając warunki handlowe z dostawcami wybierany jest optymalny kanał dostaw – scentralizowane zakupy na magazyn centralny, przepływ przez platformę tranzytową (X-dock) lub dostawy bezpośrednie do sieci sklepów, specjalistycznych składów budowlanych czy też wprost do klienta.
-
Z jakich narzędzi będzie korzystać dostawca?
Platformą dedykowaną współpracy jest Portal Dostawców, za pośrednictwem którego dostawca ma dostęp m.in. do bieżącej kontroli płatności, danych sprzedażowych, jakości i awizacji dostaw, czy możliwość uzupełniania danych marketingowych, technicznych i logistycznych. Natomiast podstawową formą obiegu dokumentów pomiędzy Leroy Merlin, a dostawcą jest EDI (ang. Electronic Data Interchange). Drogą elektroniczną przekazywane są zamówienia, faktury, awizacje tranzytowe i dokumenty wysyłkowe. Systemem wspierającymi i umożliwiającymi efektywną współpracę jest również System Zarządzania Transportem.
-
Ile zajmuje proces rozpoczęcia współpracy?
Podstawą rozpoczęcia współpracy jest znalezienie wspólnej przestrzeni ofertowej. W przypadku obopólnej chęci współpracy rozpoczynamy proces negocjacyjny, który kończy się podpisaniem umowy – proces ten zajmuje ok. trzy miesiące. Następnie, już w ramach współpracy wspólnie z dostawcą adaptujemy jego ofertę do potrzeb klientów Leroy Merlin Polska, co odbywa się w procesach kolekcji i rewizji asortymentu.