Leroy Merlin Polska to:

  • 68
    sklepów
  • 35milionów
    klientów rocznie
  • 12tysięcy
    pracowników

Wizja

Wspólnie z klientami stworzyliśmy miejsca
pierwszego wyboru dla realizacji potrzeb
domu i ogrodu.

Misja

Leroy Merlin ułatwia klientom realizację domu
ich marzeń.

Nasza historia

Historia Leroy Merlin to zapoczątkowana we Francji, blisko 100-letnia tradycja handlu materiałami do budowy i remontu domów i mieszkań, która ewoluuje wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów. W Polsce swój początek ma w 1994 r., kiedy z myślą o rozwijaniu sieci marketów budowlanych Leroy Merlin otwarte zostało biuro organizacji. Dwa lata później w Piasecznie pod Warszawą stanął pierwszy sklep budowlany, od którego rozpoczął się rozwój sieci Leroy Merlin w Polsce.

Przełącz widoktimelinemobile
  • 1994

    Rozpoczęcie działalności

    Leroy Merlin Polska rozpoczyna swoją działalność w Polsce. Dyrektorem Generalnym jest Christophe Perrin.

  • 1996

    Otwarcie pierwszego sklepu

    Otwarcie pierwszego sklepu w Piasecznie pod Warszawą (czerwiec).

  • 1997

    Przeniesienie siedziby

    Siedziba firmy zostaje przeniesiona na ulicę Świętokrzyską w Warszawie.

  • 1998

    Otwarcie drugiego sklepu

    Powstaje drugi sklep, na warszawskiej Białołęce (listopad).

  • 1999

    Otwarcie trzeciego sklepu

    Działalność rozpoczyna sklep w Gdańsku (styczeń).

  • 2000

    Otwarcie dwóch kolejnych sklepów

    Otwarcie sklepu w Sosnowcu (kwiecień) i Swadzimiu koło Poznania (wrzesień).

  • 2001

    Otwarcie kolejnego sklepu

    Rusza sklep w Białymstoku (maj).

  • 2002

    Otwarcie trzech sklepów

    Powstają kolejne sklepy między innymi w Bydgoszczy (kwiecień), Komornikach koło Poznania (październik).

  • 2003

    Zmiana Dyrekotra Generalnego i kolejne otwarcia

    Dyrektorem Generalnym zostaje Christophe Dubus. Otwarte zostają kolejne sklepy.

  • 2004

    Otwarcia nowych sklepów

    Ruszają nowe sklepy: w Centrum Handlowym Arkadia w Warszawie (październik) oraz sklep w Krakowie (listopad).

  • 2005

    Kolejne otwarcia sklepów

    Działalność rozpoczyna sklep w Żorach (czerwiec) i Toruniu (wrzesień).

  • 2006

    Zmiana siedziby i kolejne otwarcia

    Centrala zostaje przeniesiona na warszawską Pragę. Powstają sklepy miedzy innymi w Kaliszu (marzec) i Łodzi (maj).

  • 2007

    Otwarcie następnych sklepów

    Otwarcie sklepów w Szczecinie (sierpień) i Częstochowie (październik).

  • 2008

    Otwarcie sześciu sklepów

    Otwarcia sklepów między innymi w Rumi (styczeń), Zgorzelcu (czerwiec) i Szczecinie (grudzień).

  • 2009

    Otwarcie kolejnych sklepów

    Otwarcie sklepów między innymi w Opolu (luty), Jankach (kwiecień), Lublinie (czerwiec), Katowicach (listopad).

  • 2010

    Kolejne otwarcia i wyróżnienie

    Otwarcie między innymi Strefy Wnętrza (kwiecień). Firma zostaje laureatem nagrody Instytutu Great Place to Work.

  • 2011

    Otwarcie kolejnych sklepów

    Otwarcie między innymi drugiego sklepu w Gliwicach (czerwiec) oraz pierwszego w Puławach (grudzień).

  • 2012

    Otwarcie sklepu internetowego

    Otwarcie sklepu internetowego pod adresem www.leroymerlin.pl

  • 2013

    Otwarcie sklepu w Suchym Lesie

    Otwarcie sklepu w Suchym Lesie.

  • 2014

    Zmina Dyrektora Generalngo i Dni Bohatera Domu

    Dyrektorem Generalnym zostaje Krzysztof Kordulewski. Świętujemy pierwsze Dni Bohatera Domu.

  • 2015

    Nowa strategia przedsiębiorstwa

    Otwarcie sklepów w Cieszynie (lipiec) i Krośnie (grudzień).

  • 2016

    Transformacja cyfrowa "Mobility"

    Firma wprowadza "Mobility" - każdy pracownik sklepu posiada służbowy smartfon wspierający sprzedaż i komunikację.

  • 2017

    Przedłużenie umowy sponsoringowej z PZPN

    Przedłużenie umowy sponsoringowej z Polskim Związkiem Piłki Nożnej oraz otwarcia kolejnych sklepów.

  • 2018

    Kolejne otwarcia sklepów

    Otwarcie sklepu w Tarnowie (sierpień), Olsztynie (grudzień) i Sieradzu (grudzień).

  • 2019

    Podpisanie umowy z Lasami Państwowymi

    Dołączenie do programu Leśnych Gospodarstw Węglowych realizowanego przez Lasy Państwowe oraz kolejne otwarcia sklepów.

  • 2020

    Otwarcie kolejnego sklepu

    Otwarcie trzeciego sklepu w Szczecinie (maj) i pierwszego w Radomiu (czerwiec).

Nasze wartości

W 2004 roku wszyscy pracownicy Leroy Merlin wspólnie wypracowali wartości, które odzwierciedlają zasady i nasze postawy.

  • Wiedza

    Rozwijamy naszą wiedzę i dzielimy się nią ze współpracownikami. Tylko w 2019 roku przeprowadziliśmy blisko 200 000 godzin szkoleń z obszaru sprzedaży i obsługi klienta, produktów, zawodu, przywództwa oraz kompetencji miękkich. Dostęp do informacji  związanych z prowadzonymi działaniami biznesowymi, to także ważny element komunikacji wewnątrz zespołów.

  • Odpowiedzialność

    W pracy osiągamy cele, rzetelnie wykonując powierzone nam zadania. Dbamy o zrównoważony rozwój i jesteśmy odpowiedzialni społecznie;  redukujemy emisję dwutlenku węgla, segregujemy ponad 90% odpadów i nie ustajemy w poszukiwaniach alternatywnych sposobów pozyskiwania energii elektrycznej. Inicjujemy działania, które przyczyniają się do pozytywnych zmian w najbliższym otoczeniu i lokalnej społeczności. Nie zapominamy też o najmłodszych, dla których organizujemy warsztaty edukacyjne.

  • Kompetencja

    Stawiamy na rozwój umiejętności poprzez naukę i doświadczenie. Dla pracowników na stanowiskach podstawowych przygotowaliśmy dedykowany program rozwojowy Akademia Orląt. Kompetencje specjalistów i koordynatorów rozwijamy w ramach Programu Menedżerskiego, a dyrektorzy korzystają z naszej  Drabiny Rozwoju.

  • Współpraca

    Jesteśmy zaangażowanym i zgranym zespołem. Widzimy wartość w różnorodności i synergii – tworzymy wewnątrzfirmowe zespoły projektowe, skupiające pracowników sklepów i centrali na różnych stanowiskach. Współdziałamy ze sobą nie tylko w zadaniach zawodowych ale także w inicjatywach na rzecz lokalnych społeczności.

  • Szacunek

    Kierujemy się wartościami, które spisaliśmy w Kodeksie Postępowania Etycznego. Możemy na sobie polegać i otwarcie rozmawiać.  Uważnie słuchamy i analizujemy, co mówią do nas klienci i nasi partnerzy. Szanujemy swoje pomysły, różnorodność i jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania.

  • Dobra atmosfera

    Wspólnie świętujemy nasze sukcesy. Doceniamy zaangażowanie i nastawienie na współpracę. Dbamy o to aby inspirować się nawzajem i uwzględniać potrzeby poszczególnych członków zespoły.

  • Motywacja

    Motywują nas wyzwania, aby stać się liderem rynku dzięki ludziom.

  • Dobre zarządzanie

    Tworzymy stabilną i dobrze zarządzaną organizację. Poprzez akcjonariat pracowniczy dzielimy się wypracowanymi wynikami.

  • Satysfakcja klienta

    Słuchamy klientów by zapewnić im najlepszą obsługę. W sklepach organizujemy Rady Klientów, dzięki którym jesteśmy blisko ich głosu.

    Leroy Merlin na świecie to

    • 100
      lat tradycji
    • 13
      krajów
    • 465
      sklepów

    Jesteśmy częścią ADEO

    Leroy Merlin wchodzi w skład przedsiębiorstwa ADEO, które w Europie jest liderem sprzedaży produktów i rozwiązań służących polepszaniu warunków mieszkaniowych. W 13 krajach na świecie, ponad 130 000 pracowników działa w sercu społeczności obejmującej 26 niezależnych powiązanych przedsiębiorstw, które obsługują ponad 500 milionów klientów rocznie.

    Masz pytania?
    Skontaktuj się z nami