Z początkiem 2025 roku ADEO Retail Media, pełniąca funkcję agencji reklamy mediów własnych Leroy Merlin nawiązuje współpracę z Valiuz, francuską firmą technologiczną specjalizującą się w zarządzaniu danymi w handlu detalicznym. Integracja z Leroy Merlin Polska to ważny krok w rozwoju innowacyjnej i kompleksowej oferty dla klientów z obszaru retail media w Europie.

Unikalna pozycja na rynku

Po zintegrowaniu zasobów reklamowych głównych francuskich spółek handlu detalicznego, takich jak Auchan, Boulanger i Kiabi, do grona partnerów Valiuz dołącza zespół Adeo Retail Media, dotychczas obsługujący Leroy Merlin Polska. Współpraca ta pozwoli Valiuz poszerzyć swoją ofertę o nowe branże, konsolidując tym samym obecność spółki na rynku europejskim. Z kolei dla Leroy Merlin Polska będzie to możliwość wykorzystania nowoczesnych narzędzi i innowacyjnych rozwiązań, które usprawnią obsługę klientów.

Efektywna konsolidacja

Spółka ADEO Retail Media prowadzi obecnie działalność w Polsce, Hiszpanii i we Włoszech. Dotychczas w ramach Leroy Merlin Polska obsługiwała obszar retail media oferując wachlarz usług związanych z wykorzystaniem powierzchni reklamowej mediów własnych sieci. Nawiązanie współpracy z Valiuz wprowadzi nowe perspektywy biznesowe zarówno dla Leroy Merlin, jak i dla partnerów i dostawców spółki. Valiuz we Francji oferuje szereg rozwiązań takich jak profilowanie, aktywacja poza stroną, na stronie i w sklepie, a także CRM i udostępnianie powiązanych z tymi działaniami analiz. Rozwiązania te będą stopniowo dodawane do oferty dla polskich reklamodawców.

„Cieszymy się, że dołączamy do Valiuz, partnera, który podziela naszą wizję i zaangażowanie w innowacje. Wspólnie będziemy tworzyć i udoskonalać innowacyjne, spersonalizowane doświadczenia dla klientów Leroy Merlin w Polsce i poza jej granicami” – podkreśla Tomasz Wardecki, lider ADEO Retail Media w Polsce.

Wizja przyszłości dla branży retail media

Dołączenie Leroy Merlin do grona partnerów Valiuz ma na celu zaspokojenie rosnących potrzeb marek i sprzedawców detalicznych, którzy chcą wyróżnić się w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku. Współpraca rozszerza się również w obszarze zasobów ludzkich, zwiększając zespoły Valiuz ze 160 do 191 osób zdeterminowanych do wspólnego wprowadzania innowacji w obszarze retail media.

„Integracja zespołów ADEO Retail Media i ich doświadczenie jest kluczowym krokiem w umacnianiu naszej pozycji lidera na szybko rozwijającym się rynku. Cieszymy się z perspektywy połączenia naszej wiedzy, aby zaoferować naszym klientom jeszcze bardziej efektywne rozwiązania” – powiedział Sébastien Zecchini, Dyrektor Generalny Valiuz.

O firmie Valiuz

Firma Valiuz została powołana na bazie technologicznego sojuszu między wiodącymi francuskimi firmami z obszaru handlu detalicznego, m.in. Decathlon, Leroy Merlin, Auchan, Boulanger. W 2023 roku Valiuz uruchomiła swoją wielokanałową i multibrandową platformę Retail Media, której zadaniem jest łączyć marki z konsumentami podczas ich zakupów online i w sklepie. Wśród swoich rozwiązań, firma z siedzibą w Lille, oferuje aktywację Off Site, On Site, In Store, CRM i związane z nimi analizy, co umożliwia reklamodawcom promowanie swoich produktów i optymalizację inwestycji w reklamę. Holistyczne podejście do ścieżki klienta zapewnia spersonalizowane doświadczenie zakupowe, wzmacniając więź między markami, sprzedawcami detalicznymi i ich konsumentami. 16 spółek należących do Valiuz Alliance to Alinea, Auchan, Boulanger, BZB, Chronodrive, Decathlon, Electro Dépôt, Flunch, Grain de Malice, Jules, Kiabi, Leroy Merlin, Norauto, Rouge Gorge, Saint Maclou, Tape à l’Œil.

O firmie ADEO

ADEO jest liderem w Europie i trzecim co do wielkości graczem na świecie na rynku DIY (Do It Yourself) z całkowitym obrotem na poziomie 30,7 miliarda euro brutto w 2023 roku. Dzięki sieci 1000 punktów sprzedaży, platform marketplace i platform partnerskich, ADEO dystrybuuje swoje rozwiązania dla pozytywnego mieszkalnictwa w 21 krajach i jest jedynym graczem na rynku tej kategorii, który może pochwalić się działalnością na międzynarodową skalę i obecnością na całym świecie. Do przedsiębiorstwa Adeo należy m.in. Leroy Merlin.

O Leroy Merlin Polska

Leroy Merlin to francuska sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych (DIY – Do It Yourself). Działalność w Polsce rozpoczęła w 1994 roku, a 2 lata później (w 1996 roku) miało miejsce otwarcie pierwszego sklepu w Piasecznie pod Warszawą. Obecnie na polskim rynku działa 80 sklepów stacjonarnych zlokalizowanych w niemal każdym województwie oraz sklep internetowy http://leroymerlin.pl