W tym roku jako LEROY MERLIN Polska podjęliśmy wyzwanie i zgłosiliśmy swoje kampanie w 3 kategoriach. We wszystkich trzech otrzymaliśmy nominację, a ponadto w każdej zdobyliśmy nagrodę!

W najbardziej prestiżowej kategorii Długofalowa kampania marketingowa otrzymaliśmy ZŁOTĄ statuetkę.

W tej kategorii oceniane są kampanie trwające minimum 3 lata – w tym czasie zmieniają się domy mediowe, agencje reklamowe, a naszą rolą jest mieć jedną spójną wizję, którą konsekwentnie realizujemy. Już samo grono innych marek starających się o statuetki właśnie w tej kategorii było zacne. Jednak w tym roku kampania LEROY MERLIN Polska okazała się tą najlepszą!

W kategorii Handel otrzymaliśmy SREBRNĄ statuetkę za kampanię Dni Bohatera Domu 2014 r.

W kategorii E-commerce otrzymaliśmy SREBRNĄ statuetkę za kampanie realizowane online w 2014 r.

  002

 

„Takie chwile chwały nadają sens naszym codziennym wysiłkom, ambicjom. Pamiętam ten moment, kiedy 5 lat temu zdecydowaliśmy się na komunikację Bohatera Domu. Czuliśmy w nim potencjał, bo osią działań jest człowiek, a mając go po swojej stronie zawsze wygramy i tak się też stało. Kampania rodzi się w dziale reklamy – tu jestem dumna z mojego zespołu, który konsekwentnie dzień po dniu pracuje nad jej realizacją. Jesteśmy wdzięczni, za to, że w ten pomysł uwierzyli i pomagali nam nasze koleżanki i koledzy: dzięki współpracy ze sklepami, z działem merchandisingu,  internetu i komunikacji wewnętrznej  Bohater Domu skutecznie buduje relacje marki z klientami. Co teraz? Poprzeczka jeszcze wyżej.” – Joanna Próchnicka, Senior Menedżer ds. Komunikacji

„Srebrne Effie w kategorii E-commerce to sukces, na który pracowało wiele osób z różnych działów, m.in. Internetu, Działu Zakupów czy Supply Chain. Przy tej okazji chciałbym wszystkim ogromnie podziękować za wysiłek i ciężką pracę, która przyniosła taki wspaniały efekt. Ogromnie cieszy nas uznanie Jury zwłaszcza w konkursie, w którym docenia się efektywność. Natomiast najbardziej cenny jest dla nas wzrost biznesu oraz rosnąca liczba zadowolonych i powracających klientów sklepu internetowego.” – Beniamin Schon, Dyrektor Marketingu Wielokanałowego

„Nagroda w postaci złotego Effie to z pewnością efekt konsekwencji naszych działań, odwagi oraz wiary, że budowanie relacji i dialogu z klientami ma sens i znajduje swoje odbicie w ich lojalności i zaufaniu. To właśnie potwierdzili zapraszając nas pod swoje dachy i dzieląc się prawdziwymi historiami. Dwa lata temu, kiedy decydowaliśmy się na kierunek kampanii z prawdziwymi Bohaterami wiele osób wątpiło, że to się uda. My natomiast znając dobrze naszych klientów i odwiedzając ich domy wiedzieliśmy, że jest to możliwe. Jednak najbardziej jestem dumny, że udało nam się stworzyć tak dobrą współpracę na poziomie całej firmy przez co kampania była widoczna w każdym punkcie styku. I właśnie za to chciałbym podziękować moim ekipom z Działu Komunikacji i Relacji z Klientami, ale również wszystkim innym działom, które współtworzyły tę kampanię oraz każdemu indywidualnemu pracownikowi, który na co dzień realizuje tę ideę w bezpośrednim kontakcie z klientem. Gratulacje należą się nam wszystkim. Dziękuję! Element prawdziwych bohaterów przyświecał nam również przy realizacji kampanii Dni Bohatera Domu 2014. Tym razem bohaterami były nasze koleżanki i koledzy ze sklepów, którzy zbudowali znakomitą atmosferę szczególnego święta handlu. To przyniosło zarówno bardzo dobre efekty handlowe jak i kolejne uznanie wśród Jurorów. Cóż powiedzieć więcej – lider rynku dzięki ludziom!” – Michał Szlapański, Dyrektor Komunikacji i Relacji z Klientami.

001

Platforma komunikacji Bohater Domu jest oparta na głębokim insighcie dumy z wykonywanej pracy, „chodzi o to, że urządzanie domu nie sprowadza się do prozaicznego wbicia gwoździa w ścianę”. Kampania Bohater Domu autorstwa agencji Brain rozpoczęła się w 2010 roku, początkowo została wprowadzona w tradycyjnych mediach: TV i gazetka. Z każdym rokiem wykorzystywaliśmy w niej nowe punkty styku z klientem: internet, gazetka, sklepy, mailing, listy z podziękowaniami dla klientów. W pierwszej edycji pokazaliśmy jak wielką dumę przynosi założenie oczka wodnego w ogrodzie, oświetlenia w domu, zamontowanie kabiny prysznicowej, urządzenie balkonu. Filmy wykonano z zastosowaniem techniki slow – motion podkreślającej chwałę za duże lub drobne prace w domu. Kampanię przyjęto z entuzjazmem, dlatego wiedzieliśmy, że nie poprzestaniemy na tym.

W kulturze LEROY MERLIN wpisana jest głęboka znajomość klienta, tysiące wizyt u klientów odbytych przez pracowników to ogromna wiedza o polskim kliencie. Doszliśmy do wniosku, że nie będziemy już tworzyć nowych historii, kiedy życie pisze je samo. Należy wyszukać te, które mogą inspirować do działania i pięknie je opowiedzieć. Autorem tej nowej odsłony Bohatera jest agencja Engine.

Za obsługę mediową odpowiadał Mediacom, obecnie Starcom. Kampania Bohater domu do dziś jest kontynuowana. Wprowadzenie kampanii Bohater Domu: 2010 r., autor konceptu i realizacja: Agencja Brain Druga edycja kampanii z prawdziwymi klientami LEROY MERLIN w roli Bohaterów Domu, 2014 r.: autor konceptu: LEROY MERLIN, autor kreacji i realizacja: agencja Engine. Obsługa mediowa, domy mediowe: Mediacom, Starcom  

Effie Awards to prestiżowy konkurs marketingowy, ceniony na całym świecie. Po raz pierwszy został zorganizowany w 1968 r. w Nowym Yorku. Obecnie jego edycje odbywają się już w 40 krajach, a w Polsce istnieje od 16 lat. Co roku nagradzane są najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe. Tym razem aż 80 jurorów oceniało zarówno kreatywność, innowacyjność, jak i strategię oraz udokumentowane efekty biznesowe prowadzonych działań.  Już sama nominacja w tym konkursie to bardzo duże wyróżnienie, a nagrodzone kampanie stają się często inspiracją i wzorem dla innych.