Firma Leroy Merlin Polska, we współpracy z aplikacją Foodsi, uruchomiła pilotażowy projekt, którego celem jest ograniczenie marnowania roślin w sklepach stacjonarnych. W siedmiu warszawskich marketach sieci klienci mogą zakupić rośliny w formie paczki-niespodzianki, dostępnej za pośrednictwem aplikacji Foodsi – w atrakcyjnej, obniżonej cenie.

To kolejny krok Leroy Merlin Polska w kierunku wdrażania zasad gospodarki cyrkularnej i promowania odpowiedzialnej konsumpcji. Pod koniec 2024 roku w sklepie w Rumi powstał pierwszy Outlet Leroy Merlin, gdzie oferowane są produkty „prawie idealne”, np. poekspozycyjne, niekompletne lub z drobnymi defektami – nadal w pełni funkcjonalne, ale już w obniżonych cenach.

Roślina w paczce-niespodziance? To ma sens!

Rośliny dostępne w ofercie Foodsi to zdrowe, pełnowartościowe egzemplarze, które z różnych powodów, np. estetycznych, sezonowych czy logistycznych, nie zostały sprzedane w regularnym procesie sprzedażowym. Zamiast trafiać do utylizacji, otrzymują szansę na drugie życie – w nowym domu.

Klient, korzystając z aplikacji Foodsi, nie wybiera konkretnej rośliny, lecz zamawia przygotowaną wcześniej paczkę-niespodziankę z wybranego sklepu Leroy Merlin Polska, który bierze udział w pilotażu. To praktyczne rozwiązanie dla miłośników zieleni chcących kupować świadomie, jednocześnie oszczędzając pieniądze i ograniczając wpływ na środowisko.

„Chcemy pokazywać, że mądre, zrównoważone wybory mogą być proste i dostępne dla każdego. Dzięki współpracy z Foodsi dajemy roślinom drugie życie – to konkretne działanie, które wspiera nasze cele klimatyczne i społeczne”– mówi Magdalena Kołodziejska, rzecznika prasowa Leroy Merlin Polska.

Współpraca Leroy Merlin z Foodsi

Foodsi to polska aplikacja wspierająca ograniczanie marnowania poprzez umożliwienie sprzedaży pełnowartościowych produktów, które nie zostały sprzedane na czas – m.in. w restauracjach, piekarniach, hotelach czy sklepach. Leroy Merlin to pierwsza duża sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych w Polsce, która wdraża ten model współpracy w kategorii roślin.

“W Foodsi wierzymy, że niemarnowanie powinno być standardem. Zarówno w kuchni, jak i w domach pełnych zieleni. Każda roślina, która trafia do nowego właściciela zamiast do kosza, to mały krok ku większej zmianie. Cieszy nas, że wspólnie z Leroy Merlin możemy pokazać, że troska o środowisko zaczyna się od codziennych, prostych decyzji.” – mówi Mateusz Kowalczyk, CEO Foodsi.

ROBI KLIMAT – nie tylko dla roślin

Pilotaż z Foodsi to nie tylko praktyczne działanie ograniczające marnowanie produktów, ale również naturalne uzupełnienie programu ROBI KLIMAT, czyli inicjatywy Leroy Merlin Polska odpowiadającej na potrzeby klientów i wyzwania związane z ochroną środowiska. Projekt ten łączy ekologię z ekonomią, promując konkretne, dostępne dla każdego rozwiązania wspierające zrównoważony dom.

“Robi Klimat” to także parasol komunikacyjny obejmujący cztery grupy rozwiązań – produktów i usług dostępnych w ofercie Leroy Merlin Polska. Składają się na niego:

  • produkcja i oszczędzanie prądu,
  • produkcja i oszczędzanie ciepła,
  • uzdatnianie i oszczędzanie wody,
  • asortyment pochodzący z odpowiedzialnie zarządzanej produkcji, w tym wytworzonych z surowców z recyklingu czy oznaczone uznanymi certyfikatami.

W najbliższych miesiącach Leroy Merlin Polska planuje ewaluację pilotażu i analizę możliwości rozszerzenia projektu na kolejne sklepy w innych miastach.

Kontakt dla mediów

Leroy Merlin Polska: Magdalena Kołodziejska, rzeczniczka prasowa, tel. 789 378 929, e-mail: mkolodziejska@leroymerlin.pl

Foodsi: Aleksandra Zawadzka, Marketing Manager, tel. 696 756 074, e-mail: aleksandra.zawadzka@foodsi.pl

O Leroy Merlin
Leroy Merlin to francuska sieć sklepów budowlano-dekoracyjnych (Do It Yourself – DIY). Swoją działalność w Polsce rozpoczęła w 1994 roku, a 2 lata później miało miejsce otwarcie pierwszego sklepu w Piasecznie pod Warszawą. Obecnie na polskim rynku działają 83 sklepy stacjonarne zlokalizowane w niemal każdym województwie oraz sklep internetowy http://leroymerlin.pl. W marcu 2024 roku firma zainaugurowała projekt Robi Klimat – ofertę dla klientów i klientek łączącą oszczędności z redukcją wpływu na środowisko, której sercem są rozwiązania Oszczędnego Domu. Więcej na stronie: https://www.leroymerlin.pl/robi-klimat/

O Foodsi
Foodsi to polska aplikacja stworzona przez Mateusza Kowalczyka i Jakuba Fryszczyna, uruchomiona w 2019 roku. Dzięki niej użytkownicy mogą codziennie uratować nie tylko jedzenie, ale także kosmetyki, rośliny i kwiaty. Do społeczności Foodsi dołączyło już prawie 7 tys. lokali. Idea jest prosta – restauracje, sklepy czy piekarnie, jeśli nie sprzedadzą danego dnia wszystkich produktów, mogą za pośrednictwem aplikacji zaprosić mieszkańców okolicy do odebrania paczki-niespodzianki przygotowanej przez lokal. Na tym rozwiązaniu zyskują wszyscy: lokale zdobywają nowych klientów i ograniczają straty, użytkownicy cieszą się produktami w atrakcyjnej cenie, a dodatkowo wspólnie pomagają środowisku.