Klienci LEROY MERLIN zyskali nową, dodatkową możliwość odbioru przesyłek z towarem zakupionym w sklepie interentowym. Za sprawą paczkomatów InPost, ogólnopolskiej sieci skrytek pocztowych, przesyłkę mogą odebrać osobiście, w wybranym przez nich miejscu i czasie. Koszt przesyłki wynosi 12 zł.

Paczkomaty inPost obsługują przesyłki dla klientów LEROY MERLIN od 17 stycznia. Są rozwiązaniem alternatywnym dla doręczeń, które są realizowane przez firmę kurierską. Opłata za korzystanie z paczkomatu inPost wynosi 12 zł. Koszt dostarczenia przesyłki kurierem to 19 zł. W obu przypadkach ceny dotyczą paczek najlżejszych, których waga  nie przekracza 31,5 kg. O sposobie odbioru przesyłki decyduje klient w chwili dokonania zakupu online.

Wprowadziliśmy usługę, dzięki której cena przesyłki, z jakiej najczęściej korzystają klienci sklepu internetowego jest niższa – powiedział Jarosław Truchel, dyrektor marketingu, centrali zakupów i supply chain w LEROY MERLIN Polska.

Paczkomaty InPost to rozwiązanie korzystne dla klientów także z innych powodów. Charakterystyczne żółte skrytki pocztowe znajdują się w miejscach, do których łatwo dotrzeć. Najczęściej dostępne są w pobliżu dworców kolejowych, dworców autobusowych czy stacji paliw. Z tego powodu dojazd samochodem, transportem publicznym lub dojście na piechotę do paczkomatu nie nastręczają trudności ani zajmują dużo czasu. Obecnie sieć paczkomatów InPost liczy 562 punktów w całej Polsce.

Paczkomaty InPost to wygoda odbioru. Paczkę można odebrać o dowolnej porze w ciągu 72 godzin (3 dni). Po upływie tego czasu przysyłka trafia do punktu inPost, z którego należy ją pobrać przed upływem 14 dni. Skrytki pocztowe InPost są bezpieczne. Zawsze znajdują się w miejscach monitorowanych lub strzeżonych. Dostępu do skrytki chroni kod znany jedynie odbiorcy przesyłki. Kod wysyłany jest przez InPost na telefon komórkowy.

Przesyłki dostarczane za pośrednictwem InPost to gwarancja szybkości doręczenia. Według operatora skrytek 95 proc. przesyłek dostarczanych jest do paczkomatów już dzień po nadaniu. Firma umożliwia klientom stały  monitoring przesyłki.

Sprzedaż przez Internet ruszyła w LEROY MERLIN Polska w maju 2012 r., uzupełniając tradycyjny model sprzedaży produktów DIY. Do tej pory z zakupów online skorzystało 30 tys. klientów. Największe zamówienie opiewało na kwotę 20 tys. zł netto. W bazie klientów, którzy zaprenumerowali newslettera sklepu online znajduje się 20 tys. nazwisk. Obecnie oferta sklepu to 30 tys. produktów.