Wszystkie warszawskie sklepy Leroy Merlin włączyły się do kampanii #OddychajWarszawo. Zyskają na tym przede wszystkim mieszkańcy stolicy, którzy w sklepach sieci będą mogli dowiedzieć się m.in. jak uzyskać dofinansowanie do wymiany ogrzewania.

– Bardzo nas cieszy, że kolejne przedsiębiorstwa chcą z nami współdziałać na rzecz czystego powietrza w Warszawie. Postawa Leroy Merlin, które zaangażowało się we współpracę, a także wcześniej niż przewidywały to przepisy wycofało ze swojej oferty kotły niespełniające wymagań, może być przykładem dla innych tego typu firm z branży – mówi Michał Olszewski, wiceprezydent m.st. Warszawy.

– W trosce o czyste powietrze stawiamy w Leroy Merlin na sprzedaż tylko tych kotłów grzewczych, które spełniają regulacje antysmogowe. Jesteśmy konsekwentni nie tylko w obszarze kształtowania naszej oferty nowoczesnych rozwiązań grzewczych ale również edukacji klientów i szkoleń dla pracowników. Słuchamy społeczności lokalnych i czujemy się odpowiedzialni za stan środowiska, w którym żyjemy, dlatego z przyjemnością włączyliśmy się w akcję #OddychajWarszawo – powiedział Krzysztof Kordulewski, prezes Leroy Merlin Polska.

fot. UM Warszawafot. UM Warszawa

Pod koniec stycznia we wszystkich warszawskich sklepach sieci Leroy Merlin – a także w podwarszawskich Jankach i Piasecznie – pojawiły się ulotki i plakaty kampanii #Oddychaj Warszawo. Oprócz ogólnych informacji dotyczących ochrony powietrza przed zanieczyszczeniami znajdują się tam również praktyczne wskazówki m.in. dotyczące możliwości uzyskania tzw. ekodotacji na modernizację kotłowni. Wysokość takiego wsparcia może wynieść nawet do 20 tysięcy złotych. Pracownicy w sklepach służą pomocą w doborze odpowiedniego urządzenia grzewczego dostoswanego do potrzeb klientów, a także udzielają wskazówek związanych z dofinansowaniami. Firma Leroy Merlin konsekwentnie włącza się w akcje na rzecz czystego powietrza oraz prowadzi działania edukacyjne i informacyjne skierowane do klientów i pracowników, m.in wspólne z naukowcami z Politechniki Krakowskiej przygotowała Poradnik Nowoczesnego Ogrzewania zawierający informacje na temat ekologicznych urządzeń grzewczych.

fot. UM Warszawafot. UM Warszawa

Prowadzona przez Urząd Miasta Warszawa kampania na rzecz poprawy jakości powietrza pod hasłem #OddychajWarszawo to kolejna inicjatywa na rzecz czystego powietrza, w którą zaangażowała się firma Leroy Merlin. Akcja ma na celu przede wszystkim zwiększanie świadomości mieszkańców stolicy – zarówno poprzez wskazanie negatywnych skutków zanieczyszczeń, ale także zachęcenie ich do działania, m.in. wymiany pieców.